Arhīvs
2022
2021
24.09.2022

Dāvja Ozola personālizstādes “Zālē” atklāšana Pelēkajā kubā


24. septembrī plkst. 14:00 Pelēkajā kubā tiks atklāta gleznotāja Dāvja Ozola darbu izstāde "Zālē", tikmēr līdz 21. septembrim vēl iespējams apskatīt grupas izstādi "Skits".

Dāvja Ozola darbu sērija ir tapusi tradicionālās glezniecības tehnikās, izmantota eļļa un akvarelis. "Gleznās izmanotais kolorīts veido romantiskas perspektīvas metaforu. Dzīvojot laikmetā, kur kultūra tiek patērēta ātri, cenšos pārstāvēt opozicianāro kultūras pusi, lēnos procesus, šajā gadījumā glezniecību" saka Ozols; izstādes darbu sižeta fokuss ir augu ainavas no zemes perspektīvas.

Atklāšanas dienā plkst. 15:00 solo formātā uzstāsies saksofonists Kārlis Auziņš, kurš strādā džeza un improvizācijas mūzikas žanros.

Savukārt izstādi "Skits", kas skatāma vēl pēdējo nedēļu, veidojusi mākslinieku komanda – Sabīne Vernere, Andris Eglītis, Elīna Silova, Alīse Vorobeja un Aleksejs Beļeckis. ""Savvaļa", kuru no pasaules atdala meži un mentālais attālums, ir mūsdienu skits – piepildītā klusuma un tukšuma teritorija, kur sadzīvo daudz skaņu, bet neeksistē trokšņi. "Savvaļas" pirmā iekštelpu izstāde "Skits" ir par tukšumu un klusumu sevī – vai vismaz par mēģinājumu klusēt un sadzirdēt. Uz brīdi organizēta telpa, kurā atsvabināties no pasaules un, sastopoties ar mākslas darbu, ne tikai skatīties, bet arī redzēt."

Atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds.

27.08.2022

Kompozīcijas zemei. Savvaļas trešās vasaras atvadas

27. augusta vakarā izskanēs pēdējais Savvaļas vasaras notikums. Tā kuratori – Savvaļas skita rezidents Henrijs Laķis un mūziķis Andrejs Poikāns.

Programmā – elektroniskā mūzika dzīvajā izpildījumā, mijiedarbojoties ar analogajām video projekcijām.

Koncertā piedalīsies pieci ārzemju elektroniskās mūzikas izpildītāji: Vilf Amis (Anglija), Rikardo Ancona (Itālija), Dima Ibrahims (Ķelne), Valentins Kelleins (Berlīne), Amos Peleds (Izraēla).

Par analogajām projekcijām rūpēsies Sintija Andersone (Baltic Analog Lab) un Henrijs Laķis.

Pēc koncerta skanēs nakts mūzika, spēlēs Henrijs Laķis un Kirils Ēcis.

Savukārt nākamās dienas (svētdienas) vakarā tiks izrādītas latviešu analogā kino īsfilmas.

Vilf Amis – Londonā dzimis komponists, improvizators, sintezatoru dizainers un rakstnieks, kas rezidē Hāgā.

https://wilfamis.bandcamp.com/

Rikardo Ancona – Itālijā dzimis komponists, improvizators, radošs programētājs un mūzikas rakstnieks, dzīvo un strādā Nīderlandē.

http://www.olbos.xyz/index.html
https://www.instagram.com/olbos_/

“World Experience Center” ir postklubu industriālās trokšņu mūzikas projekts, ko veido Dima Ibrahims, Valentins Kelleins un Amos Peleds. Projekts koncentrējas uz dzīvās klubu mūzikas atskaņošanu, izaicinot tās konceptus.

https://worldexperiencecenter.online/info
https://soundcloud.com/world-experience-center

https://www.instagram.com/worldexperiencecenter/

Kirils Ēcis darbojas dažādās mākslas disciplīnās. Kopš 2016. gada tapušas vairākas dzejas publikācijas un raksti gan digitālā, gan drukātā formātā. 2019. gadā bijis dramaturģiskā materiāla līdzautors režisores Kristas Burānes izrādei “Netikumīgie”.

Henrijs Laķis dzīvo starp Berlīni un Rīgu. Strādā ar foto un kino, paralēli organizē mūzikas un performances pasākumus. Spēlē mūziku no visas pasaules, koncentrējoties uz dažādu pasaules balsu un ritmu kombinācijām ar elektronisko mūziku.

Sintija Andersone strādā ar analogo kino un foto. Veidojusi vairākas īsfilmas un paplašinātā kino performances. Viņas darbi, sadarbojoties ar “Baltic Analog Lab”, izrādīti eksperimentālā kino festivālos Lietuvā, Spānijā un Kanādā.

13.08.2022

Maikla Gordona skaņdarba “8” koncerts čellu oktetam

Sestdien, 13. augustā, Savvaļā gaidāms amerikāņu minimālisma komponista Maikla Gordona skaņdarba “8” Latvijas pirmatskaņojums. Koncertu kūrē Miks Magone.

2022. gadā iesākās procesuālās brīvdabas mākslas izstādes “Savvaļa”, festivāla “Zemlika” un koncertzāles “Latvija” vadītāja Mika Magones kopīgi lolotā “Gordoniāde” – amerikāņu komponista Maikla Gordona koncertu cikls. Pirmais no tiem izskanēja janvāra sākumā – Katrīnas Neiburgas un Andra Eglīša veidotā instalācija-piedzīvojums “Biežņa” Ventspils koncertzālē “Latvija” noslēdzās ar pieciem atskaņojumiem divu dienu laikā Maikla Gordona skaņdarbam “Timber” sešām perkusijām. “Gordoniādes” turpinājumā koncertzālē “Latvija” notika vairāki skaņdarba četrām elektriskajām ģitārām “Amplified” atskaņojumi, bet 13. augustā “Savvaļā” Drustu apkaimē notiks Latvijas pirmatskaņojums darba čellu oktetam ar nosaukumu “8”.

Miks Magone: “Pēc komponista Maikla Gordona sākotnējās ieceres, darbs koncerta apstākļos tiek atskaņots, mūziķiem esot noslēgtā aplī un publikai atrodoties (sēžot, guļot) gan apļa iekšpusē, gan ārpus tā. Rezultātā skaņa starp mūziķiem (individuālajām partijām) un telpā/vidē pārvietojas, raisot asociācijas par to kā taustāmu priekšmetu vai skulptūru. Skaņdarba kompozicionālā īpatnība ir tajā, ka skaņa pa apli vienlaikus dodas pat abos virzienos. Proti, katrs mūziķis vienlaikus izpilda gan basa, gan melodijas partijas, un klausītājs, atrazdamies apļa iekšienē, dzird kā tam apkārt pārvietojas melodija, bet ieklausoties rūpīgāk, ka gluži pretējā virzienā un neatkarīgi no tās dodas bass. Pirms aptuveni 12 gadiem Maikls Gordons, viens no kolektīva “Bang On A Can” dibinātājiem, visticamāk, neplānoja un neiztēlojās, ka laika gaitā viena otrai sekojošas četras kompozīcijas viena instrumenta kamersastāviem kļūs par savdabīgu ciklu. Gordons bija daudz spēka veltījis vairākām lielformāta partitūrām un pēc orķestra darbiem “Decasia” un “Dystopia” jutās noguris no tonalitātes un orķestrācijām. Gribējās ko tīru, atbrīvojošu, rituālu – ar nolūku izmantot vienu instrumentu kameransambļa apstākļos. Tā radās skaņdarbs “Timber” – mūzika sešiem vienādiem koka sitaminstrumentiem jeb “simantrām”. Gordons šo skaņdarbu iztēlojās kā ceļojumu tuksnesī, kurā sajūta par nepieciešamību izdzīvot skarbos apstākļos, attīra prātu un raisa vīzijas. Ar laiku sekoja vēl trīs citi skaņdarbi – “Rushes” septiņiem fagotiem (2012), “Amplified” četrām elektriskajām ģitārām (2015) un šovasar “Savvaļā” Latvijas pirmatskaņojumu gaidāmais “8” astoņiem čelliem (2018). Katrs no skaņdarbiem kā ceļojums, kā skaniska, fiziska un prāta pieredze, kas tiklab ir viens. Viena “Gordoniāde”.”

Līdzās koncertam: šobrīd Savvaļā uzturas Latvijas Mākslas akadēmijas kuratoru kurss Antras Priedes vadībā – viņi pie pirmā kuratoriālā leksikona latviešu valodā. Līdz ar to sestdien 15:00, pirms koncerta, ikviens interesents aicināts uz atvērtu sarunu par mākslinieka un kuratora attiecībām.

15.07.2022

Flo Kasearu, Tõnu Narro, Remi Vesala and Elīna Vītola – SICK

Mēs cēlām statujas, diženuma un slavas ansambļus, kas piemin karu un uzvaras pār citiem, pār “parazītiskiem asinssūcējiem”, it kā būtu bijusi svinama kaut viena pati uzvara! Ir tikai zaudējumi, vienalga, kurā pusē. Mēs nēsājām sasniegumus kā nozīmītes, kas caurdur krūtis, it kā indivīda spēks būtu svarīgāks par mūsu kopienām. 

Lūk, tas ir “sick”. 

Sick ir dabiska lieluma bronzas skulptūra, ērces atveids divās formās. Ērces ir ektoparazīti, kas dzīvo uz saimniekorganisma ādas un barojas ar tā asinīm. Tāpat kā ērces, Sick piesūcas koka skulptūras virsmai un, dermāla pīrsinga formā, cilvēka ādai. Mazs, taču izturīgs, tas pārspēj viltībā un dzīves ilgumā. Zināmā veidā tas pārspēj arī dabu: bronzas materiāls un ērcēm raksturīgā parazītiskā stratēģija pretojas dabas kaprīzajiem spēkiem. 

Ķermeņa modifikācijas, kā pīrsingi, ir pretošanās akts, kopības apliecinājums: tie simbolizē piederību izredzētai kopienai. Ķirurģiskā tērauda nēsāšana ārpus un iekšpus ķermeņa, iespējams, ir nedabiska, lai gan daba bez mitas, gan iekšēji, gan ārēji modificē mūsu ķermeņus. Kontrole sākas tieši līdz ar cilvēkcentrisko vēlēšanos pārspēt ārpuscilvēciskos nosacījumus mūsu dzīvēs, modificējot cilvēkus, kā arī citas dzīvas būtnes un ainavas. 

Sick ir implants, kas gan iederas, gan rada bailes.

Sick ir piemineklis, tāpat kā tava miesīgā āda. 



14.07.2022

Čudars, Vēbere, Silova un Arutjunjans Savvaļā


Ceturtdien, 14. jūlijā, Savvaļas Pelēkajā kubā uzstāsies Matīss Čudars, Evija Vēbere, Elīna Silova un Ivars Arutjunjans – četri mūziķi, draugi, kas pēdējo gadu laikā dažnedažādos džeza un laikmetīgi eksperimentālās mūzikas ansambļos manāmi kā vieni no spēcīgākajiem Latvijas komponistiem, dziesmu autoriem un izpildītājiem.

Koncertā dzirdamais būs rezultāts četrotnes rezidencei jeb skitam Savvaļā, kura laikā mūziķi radījuši jaunus darbus Pelēkā kuba unikālajā akustikā. Skatīt mazāk

08.07.2022

"Nielslens Lielsliens" un Vija Anna Moore – koncerts “Negaidīti varoņi”

8. jūlijā Savvaļā notiks mūsdienu tautas mūzikas grupas "Nielslens Lielsliens" un balafonistes Vijas Annas Moores koncerts, kurā tiks pirmatskaņots mūziķu kopīgi veidots dziesmu cikls "Negaidīti varoņi".

Āfrikāniski gaišo dziesmu pamatā ir teksti, kas plašsaziņas telpā dzirdēti no ziņu varoņiem vai to varonības aculieciniekiem. Tie vēsta par notikumiem 2021. gadā un 2022. gada ievadā. Piemēram, te ir vijciemiešu stāsts par lāčiem, kuri ālējas dārzā un neiet prom. Te ir izvilkumi no Antarktīdas maratona skrējējas sacītā. Te ir vārdi, ko par piedzīvoto sacījusi ūdens aerobikas nodarbību apmeklētāja. Neizpaliek arī mūziķa pārdomas par iespēju pārkvalificēties par programmētāju "Pitona" valodā laikā, kad vīrusa dēļ nevarēja koncertēt. Ciklā veidotās dziesmas ir aizrautīgas, dejojamas, vairāk priecīgas nekā skumjas un tikpat daiļas kā NL iepriekšējie darbi.

Koncertā ieeja bez maksas, Sākums 21.00

Apvienībai "Nielslens Lielsliens", kurai līdzšinējos trijos dziesmu EP un albumos ir bijusi raksturīga "labo laiku melanholija" un akustiski drūmas noskaņas, šī ir jauna muzikāla programma. Izveidojusies arī pirmā muzikālā sadarbība ārpus grupas ierastā sastāva līdzšinējo 12 darbības gadu laikā. Viens "Nielslens Lielsiens" dalībnieks ir no Drustu pagasta, mīt Savvaļai kaimiņos.

Vija Anna Moore studē pasaules mūziku Helsinku Mākslas Universitātes Sibeliusa Akadēmijā, ar uzsvaru uz balafona spēli, komponējusi mūziku teātra Dirty Deal teatro izrādei "Sēņotāju Čempionāts 2021", spēlē balafonu un citus instrumentus dažādos mūzikas projektos Latvijā un Somijā. Viena no mākslas festivāla "Optižūns" rīkotājām.

23.07.2022

Latvijas Radio kora solistu un Mika Čavarta koncerts Sigvarda Kļavas vadībā – Perts, Selickis, Ratniece un Keidžs


23. jūlijā šovasar Savvaļā tapušajā izstāžu paviljonā Pelēkais kubs gaidāms 12 Latvijas Radio kora solistu un perkusionista Mika Čavarta koncerts Sigvarda Kļavas vadībā.

Programmā, kas īpaši pielāgota Pelēkā kuba unikālajai akustikai, iekļauti Andreja Selicka, Džona Keidža, Santas Ratnieces un Arvo Perta skaņdarbi.

Pasākuma norisi atbalsta VV Foundation.

Koncerta sākums plkst. 18:00

11.06.2022

Pelēkā kuba, izstādes “Skits” un trešās sezonas atklāšana


11. jūnijā līdz ar grupas izstādi “Skits” tika atklāts Pelēkais kubs – jauns glezniecībai veltīts izstāžu paviljons – un kopējā Savvaļas notikumu trešā sezona. Izstāde būs skatāma līdz 23. jūlijam.

Pelēkais kubs ir pirmais brīvdabas izstāžu paviljons Latvijā. Gluži kā mākslas muzejs, tā ir speciāli mākslai paredzēta ēka un, tāpat kā galerijas, tā ir vieta tradicionālai, eksperimentālai un laikmetīgai mākslai. Taču, ejot prom no baltā kuba elitārisma un augstprātības, tas kļūst par pelēko kubu arī simboliskā nozīmē, jo postulē sevi nevis kā ēku, kuru apkalpo māksla, bet kā ēku, kas mākslai kalpo.

Ideja tapusi Savvaļas iepriekšējo sezonu gaitā, pie Pelēkā kuba projektēšanas strādājis Andris Eglītis, Austris Mailītis, Oskars Poikāns un citi Savvaļas draugi un dalībnieki, savukārt galvenais atbalstītājs ir “LMT”.

Pirmo ekspozīciju Pelēkajā kubā caur glezniecības, skaņu mākslas un teksta medijiem realizējusi Sabīne Vernere, Andris Eglītis, Elīna Silova, Alīse Vorobeja un Aleksejs Beļeckis.

“Savvaļa, kuru no pasaules atdala meži un mentālais attālums, ir mūsdienu skits – piepildītā klusuma un tukšuma teritorija, kur sadzīvo daudz skaņu, bet neesksistē trokšņi. Savvaļas pirmā iekštelpu izstāde “Skits” ir par tukšumu un klusumu sevī – vai vismaz par mēģinājumu klusēt un sadzirdēt. Uz brīdi organizēta telpa, kurā atsvabināties no pasaules un, sastopoties ar mākslas darbu, ne tikai skatīties, bet arī redzēt.”